torstai 14. lokakuuta 2010

Sekavia suunnitelmia

Nyt on sitten haastelangat hankittu. En viitsinyt jättää ihan viime tippaan. Siinä on nimittäin ehkä jo vähän liikaa, että varsinaisen tanssin alkaessa minulta ei löydy lankaa eikä suunnitelmia. Nyt on edes lankaa.

En ole ihan varma, onko vika nyt siinä, että minulla on ideoita liikaa, vai siinä, että niitä on liian vähän. (Vai siinä, että ne ovat liian huonoja.) Kaikenlaista on käynyt mielessä, sukista mekkoon, mutta jostain syystä kirjoneulesukat eivät vain saa minua oikein innostumaan. Kokeilujeni perusteella magic loopilla ei saa aikaan (tai siis minä en saa) kovin nättiä kirjoneuletta, kun kuvio kiristyy reunojen kohdalla liikaa, enkä oikein hingu päästä sukkapuikoilla tekemään.

Mekon kanssa olisi muita ongelmia. Ensinnäkin se Fabel, joka oli lankaehdokkaani. En ole aivan vakuuttunut siitä, etten kutiaisi siitä. Toisekseen se kirjoneule. Juuri kun sain ratkaistua kaikki kavennusasiat sun muut, tulin siihen tulokseen, että en itse asiassa niin kauheasti tykkää siitä, mitä minulla oli mielessäni. Se mitä oikeasti haluaisin tehdä, jos tekisi mekon, sisältäisi kohtalaisen vähän kirjoneuletta, sitä olisi vain mekon helmassa.

Periaatteessa voisin tietysti tehdäkin mekon, jossa on kirjoneuletta vain kohtalaisen vähän. Haasteen vaativuudenhan sai itse määritellä. Mutta olisiko se liian suuri riman alitus? Ja toisaalta, edelleen se Fabel... hmm hmm.

Uusi suunnitelmani on tehdä pyöröhuivi. Tylsä idea? Joo, taitaa olla. Mutta kuvio olisi sentään suunniteltuna. Ja tällä kertaa lankavalinnassa on otettu hipiäni rajoitteet huomioon. Mutta niin... en ole oikein tyytyväinen tähänkään ideaani. Voihan siitä ihan kiva tulla joo, mutta kun minä halusin sen mekon. Tosin olen jo pitkään halunnut rinkulahuivinkin, mutta oikeasti se on ollut haaveissani aina yksivärinen. Nyt siitä tulee valitettavasti harmaa-pinkki. (Toisaalta jos minä tekisin myöhemmin sen yksivärisen. Eihän kaksi rinkulahuivia voi olla liikaa? Tämä on Suomi ja täällä on aina kylmä, kai sitä kaipaa vaihtelua pitkän talven aikana? Vai onko se liioittelua?)

Nyt minua kuitenkin kiinnostaisi tietää, minkälaiseksi voin haasteen omalta osaltani muotoilla. Ilmeisesti voin tehdä useamman työn, mutta pitääkö ne kaikki tietää ja kertoa etukäteen? Vai riittääkö, että kerron, että aion toteuttaa yhden tai useamman neuleen, joissa on kirjoneuletta?

4 kommenttia:

  1. Voit kertoa suunnitelman sellaisena kuin olet sen sunnuntaina päättänyt tehdä. Ja vaihtaa vaikka viikon päästä kun se ei tunnukaan luistavan! Aloittaa uusi työ, joka on jotain aivan muuta! Eikä työn tarvitse edes valmistua deadlineen mennessä! Eikö oo ihana haaste?!!! :D

    Koko homman pointtina on haastaa itsensä sen oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja tehdä jotain normaalista poikkeavaa. Ja sitten raportoida omaa edistymistä ja mietteitä projektin ympäriltä. Juuri niin kuin olet tehnytkin! Sulla on homma hyvin hanskassa! :)

    VastaaPoista
  2. Heh, on kyllä hyvinkin sopiva haaste minulle. Olen minäkin joskus päättäväinen neuleideni kanssa, mutta jotenkin enimmäkseen tuntuvat suunnitelmat aina muuttuvan. (Oiskohan mun mukavuusalueen ulkopuolelle menemistä, jos pitäisi päättää jotain, mitä tekee, ja sitten siitä ei saisi luistaa vaikka mikä olisi?)

    Että kiitoksia lohdullisista sanoista! Ehkä mulla sit on homma hanskassa... ainakin on tullut paljon ajatuksia omiin neulomisiini liittyen. Eli ei tämä haaste ainakaan kylmäksi ole jättänyt.

    VastaaPoista
  3. Hei, ja nua langat on aivan ihanat!! Mitkä värit, ja näyttää vähän jopa tutultakin tuo pinkki sävy, taitaa löytyä omastakin kaapista;). Kirjoittelet ihailtavan pitkiä ja kuvaavia postauksia! Mä kompastun aina ajatuksiini, kun jostain joku häiriötekijä ponnahtaa kesken kirjoituksen ja ajatukset on jälleen ihan sekaisin. :)

    VastaaPoista
  4. Minustakin värit on aika kivat. :) Edelleen vain mietin, että sopiiko ne nyt mitenkään yhteen minun syys- tai talvivaatteideni kanssa, mutta mitäpä siitä toisaaltaa.

    Ja kiitos postausteni kehumisesta. Tykkään kirjoittaa, ja jos vain häiriötekijät on karsittu, saattaa tekstiä helposti tulla kuin itsestään. Välillä vain mietin, että jaarittelenko nyt ihan turhan paljon. Olisi kiva hallita vähän ytimekkäämpikin tyyli, mutta sitähän voi koittaa harjoitella, (heti kun jaksaa). Mullekin kyllä tosin käy sitä, että jos häiriötekijöitä ilmenee, menee ajatukset helposti solmuun.

    VastaaPoista