maanantai 16. toukokuuta 2011

Kaipaan piristystä

Minulla oli eilen ja ehkä on vielä pikkuisen tänäänkin joku ihmeellinen henkinen neuletakku. Se on siitä kummallinen, ettei se ole innottomuutta, eikä varsinkaan neulomattomuutta. Eilen edistyi kaksikin neuletta ja neuloin koko lätkämatsinkin ajan, (jonka muistin katsoa vastoin kaikkea todennäköisyyttä), ja neuloin vaikka kädetkin on kipeät. Kyllä minä neulon. Mutta jotenkin eilen tuli sellainen olo, että minun on pakko saada lukea tai katsella jotakin inspiroivaa. Ja juuri silloin ei mitään löytynyt. Koko netistä!

Onneksi olen tullut hankkineeksi inspiraation lähteitä kotiin. Lueskelin Elizabeth Zimmermannin Knitters Almanacaa, ja se jo auttoi vähän. Mutta Zimmermannin ihanasta kirjoitustyylistä huolimatta vielä enemmän piristi ja innosti vanhojen käsityölehtien kuvien katselu. Tässä esimerkiksi kuva eräästä Muoti Sorjasta tai Sorjasta (millä nimellä se nyt siinä vaihessa sattui olemaan), kuva joka toi vähän väriä neule-elämään.


Tuosta minä tykkään. Joskus minulla oli eräs paita, joka oli väritykseltään tuon kuvassa vasemmanpuoleisen näköinen, pitkähihainen tosin. (Tai no on se paita minulla vieläkin, se vain on varastossa odottamassa sitä, että se salaperäisesti muuttuisi isommaksi tai että minä vieläkin salaperäisemmin laihtuisin.) Myös okeanpuoleisen kuvan väritys on minusta kiva.

Nyt alkoi taas mielessä pyöriä joitakin innostavia asioita. Mutta vielä vähän kaipailisin jotain neulepiristystä. Mistähän sitä keksisi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti