torstai 26. toukokuuta 2011

Kesäyön hullutus

Ilmeisesti tosiaan hulluus iski tässä päivä muutama takaperin kun ilmoittauduin Kesäyön hullutukseen. Ihmeellisiä tempauksia sitä tyypit keksiikin, vielä ihmeellisempää, että niin paljon porukkaa lähtee niihin mukaan. Ja kaikista ihmeellisintä, että minä, rauhallisen hillitty ja viileän rationaalinen minä, lähdin mukaan myös.

Kesäyön hullutus on sitä, että jokaisena kesäkuun päivänä juhannuspäivään 25.6. asti aloitetaan aina uusi neuleprojekti. Siis joka päivä. Ihan uusi. (Ja minä olen vielä se, joka on hiljattain alkanut kärsiä siitä epästartiitista.) Eikä siinä edes kaikki. Jokaikinen niistä aloitetuista projekteista pitää saattaa loppuun heinäkuun loppuun mennessä.

En minä ihan tyhmä ole. Oikeasti. Minä olen ovela. Olen päättänyt tehdä pari tiskirättiä ja useita lasinalusia. Ne lasketaan kaikki yksitäisiksi projekteiksi. Hahahaa! Ja niille on tarvetta. Tai on ja ei ole. Tiskirättejä meillä sinänsä on... mutta kai nekin joskus menee pilalle, hyvä tehdä varastoon uusia. Ja ainahan niitä voi sitten antaa hätälahjoina ihmisille. Ja lasinalusia meillä ei ole. Enkä minä oikeastaan tiedä, miksi niitä itse asiassa tarvitsisi. Jos lasista tuleekin rinkuloita pöydälle, niin liekö tuolla niin väliä, ainakaan meidän keittiönpöydällä. Ei siinä semmoiset näy, tai eivät ainakaan erotu kaikkien muiden jälkien joukosta. Mutta ajattelin, että lasinaluset antaa kivan säväyksen illanistujaisissa. Että me ollaan sitten aika siistejä, huomatkaa, meillä käytetään lasinalusia.

Tiskirättejä ja lasinalusia. Ja sitten yksi mekko. Ja yksi huivi. Ja pipo. Ja sukat. Useat sukat.

Ei kun ei mulla ehkä riitäkään tähän aika. Ja jos kesällä on kuuma, niin kuka hullu jaksaa neuloa? Ihan pöljää tämä tämmöinen. Ehkä minä kuitenkin teen pelkästään niitä lasinalusia. Barbeille.

4 kommenttia:

  1. KYH on niin päätön juttu, etten aio osallistua siihen. Jäisi varmaan monta ufoa.

    VastaaPoista
  2. Joo, päätön juttu on, olen samaa mieltä. :D Mutta lähdinpä mukaan kuitenkin. Katotaan montako ufoa multa jää... veikkauksia otetaan vastaan. ;)

    VastaaPoista
  3. Hahaaa, samanmoisissa mietteissä täällä ollaan. Pähkähullua kerrassaan! Lasinalusia, pikkuliinoja, tiskirättejä, patalappuja. Pikkulahjoja jouluksi. Jotenkin tuollaisella ajatuksella minäkin aion KYH:n toteuttaa.

    VastaaPoista
  4. Niinpä, kaikkeen sitä lähteekin mukaan. :) Vaan olisihan se tylsää olla aina järkevä ja hillitty.

    VastaaPoista