torstai 13. joulukuuta 2012

13. joulukuuta: Varpunen

En voinut laittaa tätä muiden kitarajoululaulujen mukaan. Se johtuu siitä, että tällä kappaleella on niin vahvasti oma merkityksensä minulle.


Sovitus on aivan upea ja kaunis. Ja harvoin voin kuunnella Varpusta jouluaamuna liikuttumatta. Paitsi Rajattoman versiota, koska se on kauhea. Miksi pitää kikkailla kauniin yksinkertaisen melodian kanssa? Hrrr...

Lapsena muistan ihastuneeni tähän joululauluun välittömästi. Olen ehkä jo silloin ollut aika mollihenkinen... mutta ennen kaikkea minua puhutteli tarinan pieni varpunen, koska meidän perheestäkin löytyi yksi. Tavallaan.

Myöhemmin, monta vuotta sen jälkeen, soitti pikkuveljeni minulle oman tietokoneella tekemänsä sovituksen Varpusesta. Sinä jouluna minulle tuli jännä ajatus laulusta - en tiedä, mistä se tuli. Kai se oli intuitio.

Seuraavina jouluina Varpunen jouluaamuna on ollut sellainen, jota haluan kuunnella mieluiten yksin.

1 kommentti: