perjantai 10. huhtikuuta 2015

Takaisin lankakauppaan

Niitä neulekuvia ei tosiaan ole, mutta miten olisi lankakuvat? Kelpaisko?


Nyt on nimittäin niin, että minä olen onnistunut jälleen päätymään lankakauppaan. Sitten Lumoavan Langan minulle onkin ehtinyt tulla vähän ikävä asiakaspalvelutyötä ja erityisesti langan myymistä. (Ja ostamista suoraan töistä, myönnetään). Lieviä vieroitusoireitakin on ehkä ollut. 

Nykyään minut löytää sitten Lankamaailmasta. Ei tosin joka päivä, mutta silloin tällöin kuitenkin. 

 
Lankamaailman valikoima on näin alkuun ollut minulle vielä suht uutta ja tuntematonta. Lisäksi se on kuulemma juuri kasvanut kerralla paljon - juuri sopivasti, että minulla on heti mahdollisimman paljon uutta opittavaa. Puhumattakaan siitä, miten paljon olisi lankoja, joita haluasin päästä itse heti testaamaan. Ja muistuihan se mieleen myös lankakaupassa työskentelyn huono puoli... ajan rajallisuuden hahmottaa valitettavan selvästi kun vähän turhan virikkeellisessä ympäristössä mieleen pulpahtelee kymmeniä neuleideoita päivässä. Damn...

Tähän mennessä olen päässyt muun muassa hyllyttämään lankoja. Niitä uusia lankalaatuja ja -värejä on tosiaan tullut. Reilusti. Olen saanut hipellellä varsinkin erilaisia puuvillalankoja, mikä näin kevään koittaessa ei olekaan yhtään riskialtista, ei sitten ollenkaan. En itse asiassa edes pidä puuvillan neulomisesta yhtä paljon kuin villan, mutta voi vitsit nuita erilaisten puuvillojen värivalikoimia. Mielessä ehti käydä, että minähän voisin tekaista itselleni esimerkiksi jokusen kesämekon. Olen keksinyt jo muutaman kymmentä eri väriyhdistelmää niitä vartem. (Mielikuvissa aikaa neulomiselle on yleensä melko paljon enemmän kuin todellisuudessa. Mistä se johtuu?)



Sinänsä minulla on kyllä ikävä ihan Lumoavaa Lankaa ja vaikea sanoa, korvaako uusi paikka sitä. Tai siis ei nyt tietenkään oikeasti korvaa. Oli se niin oma juttunsa. Mutta Lankamaailma on toisaalta tosi mielenkiintoinen ja ihan uusi luku minun elämässäni. Ja toistaiseksi olo on ollut melko kotoisa tuossakin ympäristössä. Muut työntekijät ovat ainakin olleet tosi kivan oloisia. Niin, ja sitten siellä on sitä lankaa. Mainitsinhan?

Jaa, nyt kun katsoin ulos ikkunasta, näyttää että takatalvi on iskenyt ja ihan kunnolla. Ehkä sittenkin voisi paneutua vielä villaan. Sitäkin riittää.


Mutta tervetuloa moikkaamaan! Toivottavasti joitakin vanhoja tuttuja näkee uudessakin ympäristössä.

4 kommenttia:

  1. Oi sinä onnellinen! Mie olin kolme vuotta sitten yhden kesän lankakaupassa, ja yhä vain sinne kaipaan... Pitääpä tsekata tuo Lankamaailma kun Ouluun tulen ensi viikolla, en ole siellä käynytkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, aika onnekasta tämä on! :) Tule ihmeessä käymään. Lankavalikoima Lankamaailmassa on kyllä tosi laaja, eri laatuja on monenlaista. Ainoa miinus valikoimassa on minusta se käsinvärjättyjen lankojen puute - mutta toisaalta saa niitä onneksi muualtakin, ja ihan mielelläni tuen pienempiäkin liikkeitä.

      Poista
  2. Tuo on kyllä kieltämättä vähän liiankin kätevää, että työpaikalta löyttyy paljon lankoja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on suorastaan vaarallista. Kääntöpuolensa siis tälläkin. :D

      Poista