sunnuntai 24. helmikuuta 2013

11 kysymystä ja blogisydän

Olen tullut aika hyväksi tässä haasteiden ja tunnustusten unohtamisessa. Viime kuun puolella sain kaksi ja aioin reagoida heti ja pian, mutta niin vain on taas jotenkin venähtänyt. Mutta ei se mitään, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, kuten viime postauksessakin tuli sanottua. (Apua, onkohan tuosta tulossa minulle joku motto?)
 
Onnenmuruja-blogin Pivikki heitti 11 kysymyksen haasteen ja sain vastattavakseni seuraavat:

1. Lakkaatko kynsiäsi? 
Haa, kysymys tuli hauskaan väliin. En ole lakannut kynsiäni vuosiin, mutta tänä vuonna tulin hankkineeksi punaisen lakan ja olen käyttänyt sitä kohtuullisen säännöllisesti. (Toisin sanoen minulla on viikkokausia samat lakan jämät kynsissä, koska en saa aikaiseksi poistaa niitä.)
 
2. Millainen on täydellinen suklaakakku?
 Varmaan sellainen, jossa on tosi paljon suklaata...
 
3. Jos saisit 200g seiskaveikka-lankaa turkoosina, mitä tekisit siitä?
Mahtaisiko 200 g riittää minulle polvareihin. Ei kyllä varmaan ihan, joten tekisin hyvin palmikkoiset sukat. Turkoosi on pirtsakka väri.
 
4. Mikä on rakkain esineesi?
Luultavasti kitarani. En soita sitä nykyään niin aktiivisesti kuin joskus, mutta olen kyllä viettänyt sen kanssa jo niin monia hyviä hetkiä, että pelkästään siitäkin syystä se voisi olla rakkain esineeni. Lisäksi olen saanut sen ylioppilaslahjaksi sukulaisiltani ja se on tavallaan minulle myös muisto vaarin pitämistä kitaratunneista.
 
5. Mikä olet ammatiltasi?
En kyllä varsinaisesti mikään. Just nyt.
 
6. Pitkäikäisin viherkasvisi?
En tiedä! Luultavasti joku rönsylilja, joka minulla oli teini-ikäisenä tai joskus. Minä en ole meidän perheen viherpeukalo...
 
7. Mikä on lempilautapelisi?
Tällä hetkellä Dominion - vaikka se oikeastaan on kyllä korttipeli. Jos on pakko olla se lauta, niin ehkä sitten vaikka Puerto Rico, vaikka sitä tuleekin harvoin pelattua. Se on tosi kiva, mutta kestää hirmu pitkään.
 
8. Tavara joka on "pakko saada"?
Koska pakko saada on nuissa hipsuissa, epäilen että tässä ei viitata mihinkään mikä tarvitsisin henkeni pitimiksi. Sinänsä olisi pakko saada edes jotakin uusia vaatteita, ja ihan oikeasti pakko siinä mielessä, jos ei halua kulkea reikäisissä vaatteissa. Ei kuitenkaaan pakko siinä mielessä, että olisin paleltumassa hengiltä. 
 
Mahdollisesti olisi "pakko saada" jotain kosteusvoidetta tai seerumia tai jotain, jolla saisin ihoni virkeämmäksi. Nyt naamani miltei karisee pois päästä ja kädetkin kutisee. 
 
Loppujen lopuksi asiat taitaa olla hyvällä mallilla. On muutamia juttuja, joita olisi kiva hankkia, mutta oikeastaan mitään hirveitä päähänpinttymiä ei ole eikä ahdista ollenkaan, että nyt vaan ei oikein ole mahdollisuutta hankkia paljon mitään.
 
9. Jaa meille jokin kiva askartelu/käsityö-idea jonka olet laittanut kirjanmerkkeihin?
Kirjanmerkeistäni löytyy sivu, jolle on kerätty taidetta vessapaperirullista. Ihan huippuja, oli pakko pistää korvan taakse, vaikka tuskin itse alankaan ikinä väkerrellä näitä.
 
10. Oletko lukenut kaikki Taru Sormusten Herrasta-kirjat?
En ainuttakaan! Pitäisi ehkä melkein hävetä, jopa eräät lähipiirini ihmiset, jotka eivät lue ikinä mitään, ovat lukeneet ne. Mutta syytän tästä Essiä. Hän oli joskus kait yrittänyt lukea niitä ja kertoi sitten minulle, että ei ollut päässyt oikein eteenpäin ja niinpä olen muodostanut käsitykseni tällä perusteella. Heh.
 
No ei vainneskaan. Saattaisin kyllä joskus lukeakin Sormusten Herran, on kait se jo melkein osa yleissivistystä.
 
11. Mitä olisit halunnut kysyä minulta?
Mikä saa sinut kirjoittamaan blogia ja mikä siinä on tärkeintä?
 
 
Bewitched fingers -blogin A-L:ltä sain seuraavan tunnustuksen:
 
 
Kiitoksia tosi paljon sekä haasteesta että tunnustuksesta! En pistä näitä nyt eteenpäin ihan vaan siksi, että olen niin kamalan laiska... olen pahoillani. Mutta sydämiä, onnea ja inspiraatiota kaikille blogillisille ja blogittomille!
 

2 kommenttia:

  1. Pakko vinkata meidän väen suosikkisuklaakakku tähän:
    http://www.nigella.com/recipes/view/quadruple-chocolate-loaf-cake-130

    Jätän kuorrutuksen pois, on tarpeeksi suklaista ilmankin. Mikään kevyt tai terveellinen tämä ei ole, mutta ei kai suklaakakun tarvitsekaan olla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai eikö suklaakakku olekaan terveysruokaa? Se tosin selittää ehkä paljon...

      Mutta kiitos vinkistä! Olisi aika jees pitkästä aikaa leipoa kakku. Harmi kun ei ole mitään erityistä juhlittavaa tässä. Pitää varmaan tehdä jotain suurta ja mahtavaa, että saa syyn kakulle.

      Poista