tiistai 27. maaliskuuta 2012

Toistoa

Olen ilmeisesti huomaamattani omaksunut tietyn teeman tälle vuodelle. Viime vuoden neulomisteemananihan oli ihanaa itselleni, (aihe josta en ole vieläkään tehnyt kuvakoostetta vuoden loputtua, laiska mikä laiska). Teemavuoden taustalla oli se tosiasia, että olin alkanut lipsua melkein jo liikaakin muille neulomisen puolelle, ainakin ottaen huomioon, miten monia ideoita minulla olisi itseänikin varten ollut. Niin ja sen, miten vähän minulla on itse asiassa mitään vaatteita tai asusteita. Noh, tämän vuoden teemaan, jos nyt määritellään se teemaksi, olen ajautunut itsestään. Enkä ihan ymmärrä miksi.

Tänä vuonna teen kaikkea toista kertaa. Tai kaksin kappalein. Tai peräti kolmatta kertaa. Tajusin juuri äsken, että olen loppusuoralla toista Daybreak-huiviani, (ensimmäisen ollessa muuten edelleen kuvaamatta, laiska mikä laiska), ja että olen neulonut toiset Charlotta-sukat kolmansien ollessa jo puikoilla ja että Charlotta-myssyjäkin valmistui jo toinen. 

Mikäköhän ihme minuun on mennyt? Onko jotenkin liian raskasta aloittaa jotain ihan uutta? Kamalaa vaivannäköä joutua lukemaan ohje? Tai katsomaan kaavioita, joita ei ole tuijotellut jo useita kuukausia?

Okei, toinen Charlotta-myssy meni työpaikalle. Ja ne kolmantena puikoille päätynet sukatkin ovat aikeissa valmistuttuaan muuttaa sinne. Mutta silti. Vähäsen jo kyllästyttää. Voitteko kuvitella?


Yksi hyvä puoli tosin on, että Charlotta-kuvio lähtee kyllä jo ulkomuistista. Luennolla on hyvä neuloa palmikollisia sukkia, kun jotakin saa vähän tehdä, mutta kuitenkaan ei tarvitse juuri aivoja käyttää.

Charlotta-myssystä kirjoittelin jotakin meidän kaupan blogin puolelle. Koska toiston raja tulee tässä vastaan, jätän samat jorinat täällä välistä. (Tietenkin copypasteaminenhan sinänsä olisi helppoa. Kiinnostus vain on jo lopahtanut.)

Toistan vielä sen verran itseäni, että valitan asiasta, josta olenkin valittanut jo joka paikassa muualla: ihan on kyllä hanurista tällaiset vuorokaudenaikojen käpälöinnit! Minulla tulee rytmihäiriöitä!

3 kommenttia:

  1. Eikös se ole jo koulussa tankattu päähän että kertaus on opintojen äiti! :D

    VastaaPoista
  2. Nyt äkkiä jotain ihan uutta puikoille! Hulluksihan tuollaisesta tulee!

    VastaaPoista
  3. Moffi: Joo, opiskelemaanhan tänne on tultu! Päämäränä on tietenkin se, että osaa mahdollisimman monta neuleohjetta ulkoa.

    Neulisti: Jep. Tosin ihan uutta ei puikoille löytynyt, mutta jotain muuta keskeneräistä vaihteen vuoksi kuitenkin.

    VastaaPoista