torstai 11. elokuuta 2011

Postia tiikerille!

Olen tainnut jo puolelle jos toisellekin valitella Itellan minulle aiheuttamia ongelmia. Niitä alkoi olla lyhyen ajan sisään sen verran paljon, että olin jo melkein sitä mieltä, että olen jollain Itellan mustalla listalla. Ehkä olin joskus katsonut jotain postinkantajaa vähän väärin? 

Viime aikoina minulle on jätetty toimittamatta lähetyksiä, jotka olisivat minulle kuuluneet. Ne on joko palautettu suoraan lähettäjälle, hukattu muuten vaan, tuotu varustettuna tarralla, jossa syvästi epäillään minun asumistani tässä osoitteessa tai pimitetty postitoimistossa pari viikkoa ilmoittamatta lähetyksen saapumisesta mitään.

Viime viikon maanantaina minua jo epäilytti, että osoitteeni on jotenkin sotkettu. Kävin postissa kysymässä asiaa samalla kun menin etsiskelemään vihjeitä kadonneesta maksikirjeestäni. Tympääntyneen näköinen virkailija kysyi minulta, kauanko olen asununt nykyisessä osoitteessani. Vastattuani hän sanoi, että ei siinä sitten voi olla mitään vikaa, antaen äänensävyllään ymmärtää, että olen idiootti.

Noh, tälllä viikolla selvittelin asiaa Itellan nettisivujen kautta käytyäni uuden reissun postissa ja saatuani tällä kertaa vähän avuliaampia neuvoja eri asiakaspalvelijalta. Kirjoittamani palautteen johdosta minulle soitettiin ja tietoni tarkistettiin ja havaittiin, että vaikka nykyinenkin osoitteeni postin tiedoista löytyi, minun viralliseksi postiosoitteekseni oli lätkäisty osoite, jossa asuin muutama vuosi sitten. (Joo, ei siinä voi olla mitään vikaa - pitkä nenä sinulle senkin nyrpeä postihenkilö!) Syytä tälle ei kyllä keksitty, mutta asia onneksi korjattiin välittömästi asianmukaisesti pahoitellen.

Hauskasti tässä välissä, nimittäin postille kirjoitteluni jälkeen ja ennen saamaani puhelua, ehdin vastaanottaa Ilun Handusta minulle lähetetyn paketin, jonka sain ystävälliseltä Ilonalta korvaukseksi paketista, joka minun olisi pitänyt saada, mutta jota posti ei koskaan toimittanut. Nyt saamani paketin kuori sai minut kovasti hihittelemään.


Paketti täynnä terveisiä! Ja täällähän minä asun, niin kuin ennenkin, terkkuja vaan postinkantajalle. :)


Ps. Kuvan saa isommaksi klikkaamalla.

1 kommentti: