tiistai 17. tammikuuta 2012

Saa lähettää suklaata!

Viime aikoina minulla on ollut kova tarve rentoiluneuleille. Ja ylipäänsä rupeamalle täysin paineetonta tekemistä. Ihan puhtaasti sellaista tilannetta on vaikea saada aikaan, mutta jos hoitaisin muutaman odottavan jutun pois alta, oltaisiin aika lähellä täydellistä. En kuitenkaan ihan tähän yhteen ja samaan syssyyn jaksa neuloa pelkästään velvollisuusneuleita. Tässä tapauksessa sellaisiksi lasketaan siis kaikkien sovittujen ja luvattujen lisäksi myös muuten vain aloitetut, joissa ei enää paljoa tekemistä olisi eikä siksi jäljellä enää niin suurta intoakaan.

Aloitin siis jotain uutta. Pientä.


Uusi neule alkoi melkein saman tien kun edellisen sain pääteltyä. Daybreakini on valmis, odottaa vain parin langan päättelyä ja kuvaamista. Ja voisi kai sen pingottaakin, mutta en ole varsinaisesti varma sen tarpeellisuudesta. Pingottaminen ei ole sitä paitsi lempihommaani, varsinkaan kun noin isolle huiville minulla ei ole oikein sopivaa pingottamisalustaa.

Nyt minulla on puikoillani Hopeasäikeen Sukkaa. Onnistuin jossain vaiheessa ihastumaan aivan hullun lailla Hopeasäikeen värjäystyyliin ja voi olla, että tämä rakkaus ei tule kovin nopeasti kuihtumaan. Tekeillä olevan sukan varsi näyttää minusta niin kauniilta. Ja kaunis pintahan tuli myös syksyllä suunnittelemiini sukkiini, joissa lankana oli Hopeasäikeen Basic. Juuri tämän tyyppiset värjäykset ihastuttavat minua aivan erityisesti. Hillittyä ja selkeää mutta ei turhan tasaista.


Tänään olisin halunnut neuloa sukkaa paljon enemmän kuin olen loppujen lopuksi saanut neulotuksi. Sama kyllä koskee ihan kaikkea muutakin, mitä tänään oli tarkoitukseni tehdä. (En ole tosin vielä luopunut toivosta porkkanasämpylöiden leipomisen suhteen, niitä minä aivan ehdottomasti haluaisin tänään!) Sanotaanko vaikka niin, että kehoni on ollut tänään naisellisen oikukas, ja olen nyt päivän päätteeksi aivan naatti. Onneksi postissa tuli tänään erään lehden kylkiäisenä pala lempisuklaatani, se oli hauska yllätys, joka melkein korvasi kaikki kärsimykset. Jospa se olisi ollut koko levy... (Marabou Premiun dark mint 70% - saa lähettää.)

4 kommenttia:

  1. Ihanan näköistä sukkaa on tulossa . Neulo nyt mieluisia juttuja ja napostelet suklaata, niin toivottavasti väsykin menne pois :)

    VastaaPoista
  2. Mulle tipahti eilen postilaatikkoon ihka ensimmäinen Hopeasäie -lanka, ja mä olen nyt tämän päivän lähinnä tuijotellut sitä. Se on kyllä aivan ihanasti värjättyä! Mä olisin kerinyt ja pistänyt sen puikoille saman tien, mutta mullakin on niitä velvollisuusneuleita. Maailman tylsimpiä semmosia.

    VastaaPoista
  3. amuk: Niin kyllä on, olen itsekin sitä mieltä. :) Kiitos toivotuksista!

    tiinaniit: Oi, minkä värinen Hopeasäie? Ihailehan sitä rauhassa ja koita saada samalla ne velvollisuusneuleet pikaisesti pois alta.

    VastaaPoista
  4. Sävyn nimi on Irene, se on tuollainen punertava. Käsittömättömän kaunis punainen, sanoisin, ja minä en aiemmin ole liiemmältä punaisesta perustanut. Toisaalta mä käynkin tässä jonkinlaista värivallankumousta läpi, kun olen alkanutkin suosia iloisia ja pirteitä värejä. Terv. nimim. "keltainen on uusi violetti"

    VastaaPoista