sunnuntai 24. kesäkuuta 2012

For Cookie's Sake

Hyvää päivän lyhenemisen alkua! (Siinä mitään hyvää ole.) 

Juhannus tuli ja meni ja perinteiseen tapaan hengailin sukulaisten kanssa. Sain orjuutettua pikkusiskoni sukkamalliksi, niin että nyt vihdoin on esitellä kuvia Sake-sukista. Omien jalkojen kuvaaminen on aina jokseenkin haasteellista ja sitten taas kuvattavana minä olen varmaan melko veemäinen, kun haluaisin itse olla koko ajan näkemässä ja päättämässä, miten kuvataan. Lisäksi pikkusiskon solakammat jalat antavat enemmän oikeutta näille sukille ja niiden palmikoille kuin omani.

Eli tässä, olkaapas niin hyvät: Sake-sukat!


ohje: Sake, Cookie A:n kirjasta Knit. Sock. Love
lanka: Wollmeise Twin, väri Küken
puikot: 3,25 mm, 3 mm, 2,75 mm, 2,5 mm ja 2,25 mm
langan kulutus: 131 g
fiilis: aivan mahtava!


Ravelryn puolelta tarkistaminen varmisti juuri, että nämä sukat ovat valmistuneet maaliskuun alussa. Tässäpä taas osoitus minun nopeista käänteistäni. Nyt jo kuvia! No okei, olin jo jotain räpsyjä ottanut, mutta ne olivat enimmäkseen pimeitä ja huonoja. Niistä kuvista ehkä pari voi kelpuuttaa tänne.



Ja siinäpä ne. Tästä alemmasta kuvasta näkee vähän sukan takapuolta. Kuvakulma on aika kätevä, vai mitä? Omien jalkojen kuvaaminen takaa on helppoa kuin heinän teko. Jatkanpa siis vielä näillä tuoreemmilla kuvilla.



Sakeja oli aivan ihana neuloa. Nyt kun katselen kuvia keskeneräisestä vaiheesta, tulee oikein haikea olo. Vitsit, että rakastan tällaisia loogisesti eteneviä mutta mielenkiintoisilta näyttäviä kuvioita. Onneksi minulla on parhaillaan kesken Bexit, joissa on Sakejen kanssa aika pitkälti samaa henkeä, niin että ikävä ei pääse paisumaan vallan mahdottomaksi.

Jännä muuten, että varsinkaan alkuun Cookie A:n Stalagmite-sukat eivät ihastuttaneet minua siinä määrin kuin nämä muut Cookie-sukat. Pahimmillaan ne paremminkin vihastuttivat. Vika taisi kuitenkin olla lähinnä siinä, että jostain kumman syystä niiden sukkien palmikkokuviota en vain oppinut ulkoa sitten millään. Toisen sukan kohdalla olin sentään vähän hajulla ja ehkä viimeisen kuviokerran kohdalla pystyin neulomaan jo melkolailla kaavioon katsomatta. Sake, Bex ja Ellington sen sijaan ovat painuneet mieleen ja sujuneet siksi surutta.


Juhannusaattona esittelin sukkia ja Sock Innovationia mummille, ja mallien ihailun lomassa hän hieman ihmetteli, eikö tällaiset kuviot mene sukissa hukkaan. Olen toistaiseksi puolustautunut tällaista ajattelua vastaan vetoamalla hameiden käyttöön, mutta loppujen lopuksi asialla ei edes ole minulle väliä. Voi olla, että kauniit palmikot eivät paljon muille näy, mutta innostukseni niihin ei silti juuri laannu. Tekemisen ilo jo sinänsä on suunnaton ja osaan nauttia lopputuloksesta yksinkin. Ja jos nyt totta puhutaan, sukkiahan ei ikinä edes tarvitse yksin ihastella. Netistä löytyvät kyllä ne toiset hullut, jotka jaksavat mennä sekaisin sukista. (MOT.)

Loppuun vielä epäonnistuneet otokset ja ensi jakson paljastukset.


Puhdistan vielä siskon mainetta sen verran, että alleviivaan sitä, että kuvassa näkyvä kengän rumilus ei ole hänen vaan ilmeisesti äidin.

Ja Ensi Jaksossa luvassa... titididittidii: lisää sukkakuvia! Pysykää kuulolla.

27 kommenttia:

  1. Ihania palmikoita. Uusia sukkakuvia odotellessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, Cookien palmikot on kyllä huikeita. Ja hyvä jos niihin sukkakuviin ei olla vielä kyllästytty.

      Poista
  2. Uskomattoma upeat ja mielettömän mahtavat sukat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kovia ylistyssanoja. Mutta kiitos, olen kyllä tyytyväinen niihin.

      Poista
  3. Mie syytän sinnuu! Tilasin nimittäin Cookie A:N Sukkia. Rakkaudella. Olen ihaillut siun neulomia sukkia (Cookien ja muiden malleja) ja aijon matkia.

    Miekin olen miettinyt, että harmi kun muut ihmiset eivät näe kauniita sukkiani. Tai ehkä he kummastelevat, että pidän neulottuja sukkia kesällä. Senkin uhalla pidän vain käsin neulottuja sukkia - ja kohta näitä samanlaisia ihanuuksia kuin siulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Soriii... Tosin tämän syyllisyyden jaksan kyllä kantaa. Ainakin minulle nuo Cookie A:n sukat on olleet pääasiassa iloa tuottavia, niin että kannatan kyllä niiden neulomista.

      Jos joku kummastelee neulottuja sukkia kesällä, niin sano sille, että villa hengittää. Ja kuten nyt tänä kesänä on havaittu, koko ajan ei ole suoranaisesti helle.

      Poista
  4. ihanat! Väri on aivan huikea. Pitäis rohkaistua ja ryhtyä itsekin kutomaan muutakin ku perussukkaa. Ehkä näiden innoittamana alankin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, väri on upea! Rakastuin tuohon heti kun sen näin. Ja rohkaistu ihmeessä sukkakokeiluihin - vaikka ei perussukassakaan mitään vikaa ole.

      Poista
  5. Upeat sukat! Olen jo muutamaan kertaan käynyt kaupassa ihastelemassa tuota kirjaa ja eiköhän se pian kotiudu minunkin kirjahyllyyni. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sock Innovation/Suloisimmat sukat on kyllä mainio sukkakirja, suosittelen ehdottomasti.

      Poista
  6. Voihan hitsi, mä kun olin jo päättänyt olla hullaantumatta tuosta kirjasta. Alkuun olin ihan, että pakko saada. Sitten rauhoituin ja mietin, että on liikaa ohjeita jonossa muutenkin. Ja nyt sitten menit ja näytit nää sukat. ->Kirjastoon vähintäänkin, jollei omaan hyllyyn...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas hauskaa lietsoa sukkahulluutta ympärilleen. Sääli vain, sulla meni nyt vähän hukkaan tuo välissä rauhoittuminen. Ehdottomasti kirja hankintaan, jos ei muuten niin lainaan.

      Poista
  7. Nämä on kyllä ihan huikat! Malli on tietysti tosi näyttävä ja väri on ihana. Hirveen kiva näitä on ollut neuloa, kun itsekin aloitin... Minun mielestä se tekemisen ilo ja että saa jotain kaunista aikaan itselleen (taikka tietysti jollekin muulle) on tärkeämpää kuin se, näkeekö muut minun hienoja sukkia. Ja voihan niitä täällä netissä esitellä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huikat, huikeat. Ihan miten vaan. :D

      Poista
    2. Kiitos! (Ja mä ehdin vain luulla, että huikat on joku uusi hieno slangisana, jota minä juntti en vain tajua.) Malli ja väri on ihania, en voi kieltää. Kyllä se tekemisen ilo tässä suurin anti ja syy koko sukan neulomiselle taitaa olla, mutta kieltämättä kiva kyllä esitelläkin - ainakin semmoisille, jotka osaa arvostaa, niin kuin täällä. :D

      Poista
  8. Kiitos, kun puhdistit maineeni. T. pikkusisko

    P.s. Käheet sukat

    VastaaPoista