tiistai 26. huhtikuuta 2011

Hiljaista mutinaa

Väliaikatiedottelua. Olen neulonut vähän aikaa sitten valmiiksi huivin Utunan Uhtu-huivilangasta ja tänään valmistuivat sukat Ilun Handun kashmirsukkalangasta. Mutta niin tehokas kuin näköjään olenkin ollut viime päivinä neulomaan, olen ihan tooooosi tosi laiska kuvaamaan. Ei vaan jaksa eikä kiinnosta. Eikä tänään ole ollut sisällä tarpeeksi valoisaakaan ja tuonne pihalle en lähde kekkuloimaan kaiken kansan nähtäväksi, pitävät vielä ihan pellenä. (Tosin koska varhaisimmat ovat aloittaneet jo vapun vieton, en varmaan olisi edes kaikista idiootein näky näilläkään tienoilla.)

Tänään väsyttää ihan pirusti. Meinasin sanoa, että en tajua, mistä näin kamala väsymys voi johtua, mutta se ei ole ihan totta. Viime yön unettomuus ja kello kolmelta sängyssä pyörimisen suhteen luovuttaminen ja neulomaan siirtyminen vielä tunniksi nimittäin voi kaiken järjen mukaan vaikuttaa asiaan. Mutta harmittaa vähän silti. Minulla on mieleltäni tehokas olo. Olisin tekemässä vaikka sun mitä. Ja väsymystilaani nähden olen jo vaikka mitä tehnytkin, (muun muassa ne sukat), mutta mikään ei ole ihan kamalan kivaa tekemistä kuoleman väsyneenä.

Aloitin juuri mallitilkun seuraavaa neuletta varten, (juu, olen ryhdistäytynyt kunnolla), ja näyttää pahasti siltä, että kolmosen puikoilla tulee aivan liian lörppänää jälkeä. Lörppänää minä en halua. Pitäisi vaihtaa varmaan suoriltaan peräti kakkosiin, mutta sekin harmittaa. Minulla on Knit Pron pyöröpuikkoja kolmosesta alkaen ja sitä pienemmissä ko'oissa (koissa?) pitää turvautua Addeihin. Ei Additkaan mitkään Novitat ole, niissä on erittäin hyvä kaapeli, mutta kun olen vain niin tykästynyt Knit Pron koivuisin puikkoihin, etten haluaisi millään muulla neuloakaan. Ne vaan tuntuvat minun käteeni ja minun käsialaani parhailta.

Välineurheilua. Kaikki ystävyyssuhteen pakotteesta blogiani lukevat mutta käsitöitä harrastamattomat kaverini pyörittelivät juuri silmiään ja haukottelivat kyllästyneenä. Sori.

No mutta. Ei kait tässä auta kuin alkaa lepäillä. Vaikka ei yhtään huvittaisi. Palaan pian, toivon, kuvien kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti