tiistai 5. huhtikuuta 2011

Loppu hyvin, alku huonosti

Kuten tuli jo blogatuksi, eilen valmistuivat ex-kämppiksen sormikkaat. Tehokkuuspuuskassa vetäisin sitten mummin puseronkin valmiiksi eilisiltana ja siirryin sitten vielä keskeneräisen testineuleenkin kimppuun samalle illalle. Nyt alkaa näyttää pahasti/hyvästi siltä, että sekään ei anna odottaa itseään enää enempää vaan valmistuu tämän päivän puolella. Pingotusvalmiuteen siis.

Tämähän on kerrassaan hämmentävää! Eikö minulla kohta olekaan enää mitään tulilla? Ei mitään, missä on aikatauluja? Ei mitään, mikä on menossa jollekulle toiselle, niin että en kehtaa aloittaa mitään uutta rinnalle, vaikka mieli tekisi? Miten ihmeessä kaikki voi loppua kerralla?

Itse asiassa minulle taitaa iskeä ongelma, josta olen kuullut Tainan puhuvan. Tai ainakin saman ongelman joku variaatio. Non- tai un- tai epästartiitti. Vastakohta sille, että aloittaa tai haluaa aloittaa koko ajan jotain uutta ja nurkissa pyörii 23 työtä, joihin on luotu silmukat ja neulottu muutama kerros. Sitä ongelmaa nimittäin ei ole. Ihan päinvaston. Tässä pitäisi aloittaa jotain uutta, jotta saisi neuloa. Mutta kun se aloittaminen on se ongelma.

On minulla jonoa. Ideoita pyörinyt mielessä. Lankaakin jopa moniin valmiina. Mutta en mä nyt niin tiedä... Mitä tässä aloittais... Kaikki suunnitelmat eivät vain inspaa juuri nyt. Ja ainakin yksi on sellainen, että sen eteen pitäisi tehdä vähän tutkimus- ja mietintätyötä, ja en mä vaan jaksais. Ja jotkut on sellaisia, että ne eivät vain tunnu ajankohtaisilta nyt. 

Haluaisin neuloa jotain isoa. Mutta sukkapuikoilla. Jotain kesäistä ja kevyttä. Mutta villaa.

Onneksi testineulontaa on jäljellä vielä se muutama rivi. Saan miettimisaikaa. Kunpa valaistuisin sen kuluessa.

Niin, ainahan sitä voi tietenkin olla aloittamatta mitään uutta ja tehdä jotain muuta kuin neuloa. Viikon vitsi.

2 kommenttia:

  1. Siltähän tuo vaikuttaa. Mulla ei muistaakseni ole ikinä ollut tätä ongelmaa, ennen kuin kerroit siitä. Joko se on tarttuvaa tai mä olen tosi suggestioherkkä ja muutun aina sen mukaan, kenen juttuja on viimeksi kuunnellut tai lukenut.

    VastaaPoista