lauantai 11. kesäkuuta 2011

Lasinalusia

Kesäkuun yhdestoista päivä, yhtä mones päivä kyhäilyä. Aika pian aloituksen jälkeen totesin, että tämä ei ehkä ole aivan täsmälleen minun juttuni, tämä krooninen aloittaminen. Olen jo monta kertaa unohtanut, että pitäisi aloittaa uutta. Sitten paineen alla on pitänyt äkkiä pistää jotakin puikoille. Tai koukulle.

Minua ei millään tavalla häiritse keskenräiset työt, minä oikeastaan pidän siitä, että on varaa mistä valita kuhunkin mielialaan. Mutta se aloittaminen, se alkaa jo riepoa. On se nyt kumma kun ei saa vain olla ja tehdä sitä mitä sattuu huvittamaan, vaan pitää koko ajan olla aloittamassa jotain uutta. Minulla on kuitenkin nyt useampi oikeasti mielenkiintoinen työ kesken, haluaisin tehdä niitä.


Tästä siis päädyimme lasinalusiin. Ne ovat nopeita. Niitä voi tedä useamman varastoon niin että jatkossa saan keskittyä neulomaan sitä mitä huvittaa. Tämä on siis nyt suunnitelma. Kyhäilen muutamat lasinaluset ja sitten keskityn muiden jo aloitettujen töiden neulomiseen ainakin muutamaksi päiväksi. Koska se on kivaa.

Lasianlusien virkkaaminen on loppujen lopuksi ihan mukavaa. Meillä ei ole lasinaluasia ennestään, joten tiedän tekeväni jotain, mille voisi oikeasti olla tulevaisuudessa käyttöäkin. Lisäksi puuvillalankojen jämistä, lähinnä Dropsin Muskatista ja Novitan Tennesseestä, on kiva keksiä erilaisia väriyhdistelmiä. Ei suuremmin muun miettimistä kuin sen, mikä passaa hauskasti yhteen.

Ainut huono puoli virkkaamisessa on se, että sitä en oikein osaa tehdä katsomatta työtä. Neulominen sujuu usein kirjan kanssa, mutta näihin lasinalusiin joutuu nyt keskittymään. Se on tosin ehkä ihan hyvää ja terapeuttista sinänsä, joskus on hyvä keskittyä pelkkään mekaaniseen tekemiseen, eikä multisuorittaminen ole sentään aina tarpeen. Ikävä kyllä minun vain ihan oikeasti pitäisi nyt lukea, ja ahkerasti vieläpä, ja on vähän paha, että lasinalusten kyhäilystä saa hyvän tekosyyn olla tekemättä sitä.

1 kommentti: