sunnuntai 2. joulukuuta 2012

2. joulukuuta: mysteerilankojen arvonta!

Joko aloitetaan mysteerisukka? No ei! Eikä vielä pariin päivään, valitan. Tai no en kyllä edes valita. Nimittäin kiitos anteliaan Louhittaren Luolan Tuulian, ensin pistetään yhdet mysteerisukkiin sopivat langat arvottavaksi. 

Arvontapalkinto on allaolevan kuvan langoista puolet: yksi sadan gramman vyyhti Väinämöistä värissä joulu ja yksi 50 gramman vyyhti värissä hopea.


Arvontaan osallistutte kommentoimalla tähän postaukseen ja kertomalla, onko Väinämöinen tuttu lanka, mitä olette siitä ehkä tehneet ja/tai mitä haluaisitte siitä neuloa. Tai vaikkapa vain sen, mikä väri Väinämöisen värikartassa iskee eniten. Osallistuminen ei kuitenkaan edellytä mysteerisukkaohjeen neulomista - jos tuuri käy ja voitto sattuu kohdalle, saa langat tietysti käyttää haluamallaan tavalla.

Arvonta-aikaa on vain tämä yksi päivä! Huomenna aamusta suoritan arvonnan ja otan mukaan kaikki siihen mennessä tulleet kommentit. Kannattaa varmistaa mukaan ehtiminen kommentoimalla tämän päivän puolella.

Jättäkää kommenttiinne jonkinlainen yhteystieto, mieluiten joko sähköpostiosoite tai Ravelry-nimimerkki. Jos kumpaakaan ette halua tai voi jättää, kyselen sitten voittajan perään täällä blogissa, (tosin ilmoitan voittajan joka tapauksessa, ettei kenenkään tarvitse jäädä jännittämään), ja voittajan on itse otettava yhteys minuun sähköpostitse.

Nämä langat ovat siis tosiaan itsensä Tuulian lahjoittamat, eli mahdolliset kiitokset ja riemunkiljahdukset voi osoittaa hänelle - minä vastaan vain postikuluista. 

Toivottavasti tämä yllätys ilahduttaa teitä. Ihan joka päivä ei kannata sitten odotella tällaisia ylellisyyksiä... korkeintaan ehkä välillä. Ja se muu aika vietetään vähän toisenlaisissa, hitusen kevyemmissä joulustelutunnelmissa.

134 kommenttia:

  1. Mulla olisi tuolla Väinämöistä väreissä Sammal ja Vilja, alkuperäinen ajatus oli tehdä niistä kirjoneulesukat (tai paritkin), mutta vielä pitää treenata kirjoneuletekniikkaa ja löytää täydellinen malli ennen tositoimia. Pidän kyllä kovasti Tuulian värjäystyylistä, lämpimät, murretut, maanläheiset sävyt miellyttävät eniten.

    VastaaPoista
  2. Mukana arvonnassa! Väinämöisestä en ole neulonut. Sammal on yksi värisuosikeista.

    Mukavaa joulun odotusta!

    minnapo1(at)gmail.com

    VastaaPoista
  3. Suhteeni Väinämöiseen on asteella "ihastellen hypistellyt Lumoavan langan korista, haaveillut ostamisesta kovin". Sukkiin sitä ajattelin ja oranssi (olikohan kurpitsa?) sekä kaunis veden värinen houkuttelivat haaveiluun.

    Oi, osuappa arpaonni kohdalleen :).

    VastaaPoista
  4. Minulla on 3 väriä tuota ihanuutta, vilja, tomaatti ja munakoiso. Mitään en ole raaskinut vielä puikoille niistä laittaa, makustellaan mihin ne sopivsivat. Kiitos mukavasta joulukalenterista!
    (ravelry: niinaq)

    VastaaPoista
  5. Väinämöinen on mulle ihan outo lanka ja siksipä olisikin mukavaa päästä sitä hypistelemään. En osaa edes sanoa mitä siitä neuloisin jos vyyhdin voittaisin, sukat vaiko jotain muuta.

    VastaaPoista
  6. Kröhöm, mulle on tulossa jo teitin suunnalta pari vyyhtiä... toisestakin suunnasta yksi vyyhti, kun sattui olemaan lahjakortti jäljellä... mutta ihkulankojahan ei voi olla koskaan liikaa :D

    Tässä odotellessa voin paijailla Puffalan, Handun ja Hopeasäikeen lankoja! Niin ja omia kasvivärjäilyjä! Käsin värjätyissä langoissa nyt vaan on sitä jotain, oiskohan se just se ihanan eläväinen kädenjälki?!

    VastaaPoista
  7. En ole ollenkaan "sininen" ihminen, mutta Väinämöisen väri "valaan laulu" on mun mielestä äärettömän kaunis. Olen kauhean huono tekemään sukkia, joten en ole tätä lankaa vielä hankkinut. Jos arpaonni suosii mua, niin lupaan ja vannon tekeväni langasta sukat.

    VastaaPoista
  8. Olen jonkin verran katsellut Louhittaren luolan lankoja, mutten vielä koskaan päässyt ostamis- tai edes suunnitteluasteelle. Noista mysteerisukista ehdin jo innostua ja meinasin tänään laittaa tilauksen menemään juuri noista kahdesta arpomastasi väristä. Mutta odotellaanpa huomiseen vielä sen tilauksen kanssa... :)

    VastaaPoista
  9. Minäkin olen monesti kyllä Lumoavassa niitä Väinämöisiä hypistellyt, mutta en kuitenkaan ole ikinä raaskinut ostaa. Kauniitahan ne ovat, värit ovat aivan ihania, että kyllä ne ostoslistalla ovat. :)

    VastaaPoista
  10. Minulle tuo Väinämöinen on ihan outo ja uusi tuttavuus. vyyhtejä tulee kyllä aina hypisteltyä mutta jostain syystä sitä on jämähtäny nuihin novitan lankoihin. Erilaisia lankoja ei uskalla kokeilla! :D Mutta eihän sitä tiijä josko pääsis kokeilee tätäkin jossain vaiheessa ;)

    VastaaPoista
  11. Väinämöinen on tuttu lanka ja olen tehnyt siitä mm. sukkia. Osallistun riemumielin arvontaan! Marja-Liisa

    VastaaPoista
  12. Minulla on meneillään tila, että neulon tämän ja tämän sukkalangan pois ja sitten ostan väinämöistä, jota olen kuolannut jo jonkin aikaa. Pidän erityisesti sen melkein yksivärisyydestä, josta tulee varmasti ihania pintoja.

    raverlyssä ruskanlehti

    VastaaPoista
  13. Oih! Väinämöisestä on tullut valmiiksi asti Kurpitsa-paita, Ryttypipo sekä Color Affection-huivi. Suunnitelmiahan on toki lisääkin <;)
    Ihana lanka ja värit on taattua Tuuliaa ♥
    Taitaa olla niin että sinuakin saadaan kiittää, ihana kalenteri vahdittavaksi! Kiitos molemmille =)

    VastaaPoista
  14. Väinämöistä löytyy varastosta, puikoille asti se ei vielä ole päässyt. Minkähän takia sitä panttaa ihania lankoja? Ravelrynikkini on sannan.

    VastaaPoista
  15. Väinämöinen ei ole vielä tuttu. Kiva olisi päästä sitä testaamaan. :) t. Mertsu

    VastaaPoista
  16. Kyllähän tuota lankaa on tullut kuolattua mutta harkinnassa vielä. Mulla on muutama Handun lanka jotka pitää kutoa alta pois...

    VastaaPoista
  17. Väinämöistä en ole vielä hyppysissä pidellyt, netin kuvista vain ihastellut. Nyt arpaonnea toivon :) Ravelryssä nimim. annastiina01. Mielenkiinnolla seuraan joulukalenterin luukkujen avautumista

    VastaaPoista
  18. Väinämöinen ei ole ennestään tuttu, mutta salaattia tai sitä eiku:sini-vihreä-keltaista ajattelin hankkia lapasia varten kun edesmenneen mummoni neulomat lapaset alkavat vähitellen vedellä viimeisiään. sposti: mkuoppamaa (at) gmail.com

    VastaaPoista
  19. Väinämöinen sopisi erittäin hyvin kirjoneulesukkiin elävän värinsä ansiosta! Ja miksei toki näyttäviin palmikoihinkin..! Toistaiseksi olen vain hipeltänyt lankaa kaupassa. Ehkä se vielä joku päivä sattuisi stashiinkin eksymään..

    Ravelryssa nikki on Tiukukello.

    VastaaPoista
  20. Väinämöinen ei harmikseni ole vielä tuttu, olen "onnistunut" vielä välttämään lankojen tilaamisen netissä, enkä messuillekaan viime vuosina ole päässyt. Mielelläni siihen tutustuisin, väreinä minua puhuttelee nyt punaiset-oranssit sävyt, ihania kaikki.
    Tämä mysteerisukkaneulonta sopii hyvin minun aikatauluuni ja aion osallistua. Varastolangoilla valitettavasti.
    Kiitos Tuulialle, ollaankin joskus vuosia sitten oltu yhteyksissä, kun vielä aktiivisesti olin käsityöläinen.
    kiitos myös Sinulle joulukalenterin järjestämisestä.

    VastaaPoista
  21. En ole Väinämöisestä koskaan kutonut. Värikartan väreistä pidän eniten ehkä kirkkaista Ärjystä, Kurpitsasta, Auringosta, Purppurasta ja Tulppaanista sekä vihreistä sävyistä.

    VastaaPoista
  22. Ooh, kaunista! Väinämöistä on kyllä hyllyssä yksi kerä, mutta en ole sitä vielä puikoille saanut. Ruoste on mielestäni kaunis Väinämöisen väri. Ja kiitokset jo nyt joulukalenterista, hauska idea!

    VastaaPoista
  23. Väinämöistä olen tikuttanut kahden Stripe Studyn verran - sukkiakin olisi kiva kokeilla siitä! Tykkään kun lanka on rouheeta!

    VastaaPoista
  24. Minä en ole Väinämöistä neulomaan päässyt, ainoastaan viime kevään retriitissä hipelöin ihania lankoja. Suosikkisävyä on mahdoton sanoa, sen verran hienoja olivat kaikki!

    VastaaPoista
  25. Tätä arvontaa ei voinut jättää välistä;) Louhittaren lankoja en ole vielä neulonut, vaikka niitä olen monasti lumoavassa hypistellytkin. Eniten ehkä silmää miellyttää valaan laulu ja oliivi.

    Annuliini (ravelryssä)

    VastaaPoista
  26. En ole väinämöisestä tehnyt vielä mitään, tuttu ainaoastaan muiden blogien kautta.
    Punaisen jouluisen huivinhan siitä voisi ehkä tehdä...

    charlotte.blomberg@hotmail.com

    VastaaPoista
  27. Joulumielihän tässä herää näin innostavasta joulukalenterista! Väinämöisen langoista kokemukseni on värienihasteluasteella. Kaikki värit ihania, etenkin valaanlaulu ja villiviini. Toiveissa olisivat säärystimet, sukat, ranteenlämmittimet jne. T. Nintsu (seuraan tiukasti blogiasi:) kiitos siitä)

    VastaaPoista
  28. Louhittaren luolan langat ovat minulla aivan uusi tuttavuus. Olen kuullut niistä, mutta en ole hypistellytkään niitä. Mielelläni siis osallistun tähän arvontaa. Väri kuin väri käy. Kaikille löytyy käyttöä.

    VastaaPoista
  29. Kokeilin Väiskiä äskettäin ensimmäistä kertaa Hitchhikeriin ja rakastuin. Ja yhteenkään mysteerineulontaan en ole vielä osallistunut... Jos voitan langat, lupaan hypätä laput silmillä mukaan. Ehtii ne joululahjat siinä välissäkin. :D

    VastaaPoista
  30. Louhittaren luolan langat on ihania! Väinämöistä en oo vielä neulonut, muita kyllä kokeillut (ja löytyy tuolta laatikosta muutaman vyyhti Väinämöistä odottamasta), värit on ihan parhautta näissä.

    VastaaPoista
  31. ooh, väinämöistä. Purrrr. Tähän mennessä olen kaksi huivia tehnyt kyseisestä langasta, ja voi vitsit että ovat lämpimiä vaikka ovatkin ohkasia. Ja värit, nam. Juuri sopivasti semisolidia minun makuuni!

    VastaaPoista
  32. Väinämöinen on kyllä tooosi ihana lanka, ja sitä löytyykin mun varastosta kolmessa värissä. Värit on aivan upeita. En ole vain itse ehtinyt siitä vielä neulomaan. :D

    VastaaPoista
  33. Yhden vyyhtiin olen ostanut, mutta lahjaksi, joten itse en ole testannut, mieluusti testaisin.

    VastaaPoista
  34. Väinämöinen ei ole tuttu, mutta tutustua aion. Jos se on puoliksikaan niin ihanaa kuin Ilmarinen, johon tutustuin Villavyyhdin kerhon kautta, olen myyty.

    VastaaPoista
  35. Ei ole Väinämöinen tuttu lanka, paitsi olen sitä tietysti hiplaillut Lumoavassa aina käydessäni. En ole osannut päättää, minkä ihanista väreistä ostaisin, niin en ole ostanut vielä mitään! Ja tämän vuoksi lempivärin kertominenkin on mahdotonta.

    Ehkä joku päivä vielä osaan valinnan tehdä ja sitten neulon itselleni siitä sukat.

    VastaaPoista
  36. Käsityömessuilla Väinämöisiä hypistelin pariinkin otteeseen, mutta en sitten muka malttanut ostaa.. Joskus kyllä haluan tutustua, ehdottomasti.
    Jos voittaisin, voisin kyllä tehdä siitä nämä mysteerisukat!

    VastaaPoista
  37. Väinämöistä en ole vielä neulonut, mutta jos nämä saisin, lupaan tikutella niistä ne mysteerisukat! ;-)

    VastaaPoista
  38. Hypistellyt olen messuilla, mutta yhtään vyyhtiä en vielä omista. Väreistä Ärjy on mahtava!

    VastaaPoista
  39. Oi,Väinämöinen on miun suosikkilanka - vyyhteinä löytyvät tällä hetkellä ärjy, turkoosi, krookus, kahvi, oliivi sekä luumu. Useita huiveja olen langasta neulonut, ei voi muuta kuin suositella :)
    Jos arpaonni on suosiollinen, minut tavoittaa maoinas@ulapland.fi

    VastaaPoista
  40. Väinämöistä olen vasta pidellyt käsissä kaupassa ja messuilla. Ankarahko lankalakko estää enemmät lähestymisyritykset...

    Ravelryn nimimerkki on Tikuttaja,
    tikuttaja@gmail.com

    VastaaPoista
  41. Väinämöinen on tuttu kyllä. Omasta lankakasasta löytyy värit Kurpitsa ja Valaan laulu, mutta myös tomaatti on kovin kiva väri. Tai oikeastaan, kaikkihan ne on. :D Kurpitsasta on tekeillä Vilai-sukat. Nämä langat saattaisin hyvinkin käyttää niihin mysteerisukkiin! ;)

    VastaaPoista
  42. En ole Väinämöistä ennen kutonut tai omistanut. Kiehtoo kyllä lanka, kun siihen on kovasti Ravelryssä törmäillyt, joten kiva arvonta tämä!

    Ravelryssä olen samalla Kiralia nimimerkillä. :)

    VastaaPoista
  43. Oi oi oi oi! Ihanaa! Ei ole tosiaan Väinämöinen tuttu, mukava olis kokeilla!
    Kiitos vielä Fabel-vinkistä - oon vasta aloittamassa tutustumisen Dropsin maailmaan joten näissä mysteerisukissa on hyvä alku. :) droppingpurls ( a ) gmail.com

    VastaaPoista
  44. Oih, tykkään ja 2 vyyhtiä on minulle asti päätynyt ja niistä syntynyt yhdet sukat ja huivin raitoja. Ihania värejä löytyy, valaan laulu, farkku, hopea, ruoste, hämy, luumu...

    VastaaPoista
  45. Ostin juuri väinänöistä josta aion tehdä daybreak huivin. Väreinä on nokia ja daalia. Voin kun ehtisi jo aloittamaan sitä. Ihanaa lankaa.

    VastaaPoista
  46. koskaan en ole väinämöistä kokeillut! enkä kyllä muitakaan ei-novita-peruslankoja. jos sattuisi olemaan hyvä tuuri, niin voisihan näistä vaikka kokeilla tehdä ne mysteerisukat :) hyvää joulun odotusta!
    reetta_greippi@hotmail.com

    VastaaPoista
  47. Väinämöinen ei ole minulle tuttua. Olen sitä monesti ihaillut ja haaveillut, mutta siirtänyt ostohetkeä aina myöhemmäksi. Tarkoitus on ollut kadottaa ensin nykyistä sukkalankavalikoimaa ennen uusien hankkimista. Nyt tähän mysteerisukkaan ostin väinämöistä (kiitos hyvästä tekosyystä). :) Värejä on hopean lisäksi muste ja munakoiso, joten voi niistä sitten valita. Nyt jännitän ehtiikö paketti perille ennen mysteerisukan alkamista. :)

    VastaaPoista
  48. Mun lemppariväri ehdottomasti tammi, siitä tulossa jakku, valaan laulu kans upea, siitä olen tehnyt sukat. Mutta kyllä nuo kaikki Tuulian sävyt on ihania. Rav Katju

    VastaaPoista
  49. Ensimmäiset väiski sademetsä sukat on jo hiutuneet puhki, vaikka lanka onkin kestävää. Varastosta löytyy joulua ja magentaa. Valaanlaulu voisi sopia pohjaksi hippokampus lapasiin. Mysteeri sukat... mielenkiintoista.
    Ravelryssa kopmar

    VastaaPoista
  50. Täydellisiä värejä! Ainakin sammal, oliivi, hämy, muste... aah.
    Osallistun ehdottomasti.

    t. vemmelsääri

    VastaaPoista
  51. En oo päässyt koittamaan vielä mitään Louhittaren Luolan lankoja, oon vähän ujopiimä uusien juttujen suhteen. Jos mää voittaisin niin tekisin mysteerisukat, mullon semmonen aavistus-haavistus että ne mätsäis mun uusiin joulupyjamapöksyihin.

    Ravelryssä oon anniemilia

    VastaaPoista
  52. Miulla ei oo yhtään Väinämöistä, mutta kiinnostunut olen kovasti, kuten kaikista käsinvärjätyistä, mitä maailmasta löytyy... :D Kaunein väri, jonka olen nähnyt, on varmastikin tuo hopea.

    VastaaPoista
  53. Oijoi, väinämöinen on ihanaa. Olen tehnyt laguunista Daybreakin. Lankalaatikossa on jemmassa vyyhti aurinkoa josta on suunnitteilla Akimbo kunhan saan päätettyä sen mitä toiseksi väriksi käytän. Villiviini tai oliivi ehkä...

    ravelryssä olen omppuli08

    VastaaPoista
  54. Eipä ole tuttu lanka, mutta toivottavasti tulee tutuksi voiton myötä :)

    VastaaPoista
  55. Krookuksesta olen neulonut Bláthnat-mysteerisukat,aivan ihana lanka ja hyvin on käyttöä kestänyt. Ravelryssä olen tane66.

    VastaaPoista
  56. Väinämöinen ei ole tuttu lanka, en ole päässyt edes hypistelyasteelle... Käsinvärjätyt langat ovat kuitenkin lähellä sydäntäni, harvoin niitä vain raaskii ostaa... Väreistä mun olisi varmaan helpompi kertoa ne, joista en pidä.. :) Jos onni osuu kohdalle, näistä Väinämöisistä tekisin varmaankin sukat (en välttämättä sinun mysteerisukkia, koska kirjoneule ei ole kaveri).

    saimanhaaveet (at) gmail . com

    VastaaPoista
  57. Väiski ei ole tuttu lanka muuten kun että olen sitä hiplaillut. Mutta puikoilla on kyllä juuri Aino-huivilankaa, joten Tuulian värjäykset on muuten tuttuja. :)

    VastaaPoista
  58. Sillä lailla tuttu lanka, että sohvalla odottaa yksi vyyhti neulomista-tosin sukat siitä on menossa kaverille :) Ihanat värit noissa langoissa, mikä tahansa löytäis varmasti paikkansa mun lankakaapissa :)

    Ravelryssä olen Piksteri

    VastaaPoista
  59. Oivoi, ihan pakko osallistua! Tampereen kädentaitomessuilla tuli Väiskejä siliteltyä, mutta vielä eivät ole ehtineet puikoille asti, ovat kyllä tosin välillä tulleet uniinkin :D (sarjassamme noloja paljastuksia!)
    Ajattelin uskaltautua tarttumaan mysteerisukkahaasteeseen, vaikka en ole vielä tehnyt varpaista aloitettavia sukkia ja kirjoneulekin on melko uusi juttu. Mutta eipä se ota jos ei annakaan :)

    Ravelryssä tiijanen

    VastaaPoista
  60. Ihan melkein ostin Väinämöistä Tampereen Messuilta mutta sitten tuli äkillinen kotiinlähtö ja langat jäi ostamatta. Kaikki värit on ihania ja jos voitan neulon niistä tietenkin mysteerisukat.

    VastaaPoista
  61. Oi kuin ihanat jouluvärit!
    Väinämöinen on minulle vielä outo lanka, netissä olen katsellut, mutten livenä nähnyt. Tykkään Sitruunan voimakkaasta keltaisesta, ja tietty tuosta ihanasta puna-harmaa-pariskunnasta <3.
    Mysteerisukkaohjetta odotellessa! Toivottavasti ehtisin sen neulomiseen mukaan.
    Ihanaa adventtia!
    t. alderaan

    VastaaPoista
  62. Väinämöistä en ole neulonut, mutta tykkään kovasti tällaisista langoista, joissa värin voimakkuus vaihtelee. Sukkia teen todella todella harvoin, mutta kirjoneule on ollut viime aikoina treenauksessa. Joten jos voitto osuu kohdalle niin voisin kenties lähteä mukaan minulle ensimmäiseen mysteerineulontaan.

    plants-and-rags@hotmail.com

    VastaaPoista
  63. En ole Väinämöiseen tutustunut, mutta ihanalta näyttää. Voisin jotain kirjoneuletta langoista väkertää.

    VastaaPoista
  64. En ole koskaan neulonut Louhittaren luolan lankoja. Olisi ihana tehdä nämä sukat ohjeenmukaisesta langasta.

    lankakaaos@hotmail.com

    VastaaPoista
  65. En ole koskaan törmännyt Väinämöiseen, aina on puikoilla ollut vain Novitaa.
    Väinämöisen väreistä itseäni miellytti eniten pakkanen, ärjy ja metsä :)

    natsku-@luukku.com

    VastaaPoista
  66. Olen neulonut Väiskistä neljät sukat, ja olen rakastunut lankaan ikihyviksi. Se neuloutuu kauniisti ja värit ovat upeita. Ah! Lisää tuota ihanuutta on siis ostoslistalla, ellei tässä arvonnassa nyt käy erihyvä mäihä! :) Erityisihanuuksia väreissä ovat mielestäni Ärjy, Aurinko ja Kurpitsa.

    VastaaPoista
  67. En mäkään ole koskaan Väinämöistä neulonut, mutta pitäisihän sitä kokeilla kaikkien näiden hehkutuksien jälkeen! veera.oksanen@hotmail.com

    VastaaPoista
  68. oooh, ihana palkinto! en ole väinämöistä päässyt vielä testaamaan, jotkut ihkupihkut sukat siitä olis kiva tehdä. ravelryssä juneglooms.

    VastaaPoista
  69. Netin välityksellä olen ihastellut väinämöistä, mutten vielä ole päässyt sitä neulomaan. Näin joulun alla juurikin nuo joulunpunainen ja hopea ovat suosikkivärejäni, mutta myös lilan ja keltaisen sävyt ja sademetsä ovat kauniita.
    Jos onni potkaisee, lupaan neuloa mysteerisukat. :)
    puikkotiikeri (ravelry)

    VastaaPoista
  70. No tottahan toki Väinö on ihanaa! Jostain syystä on tullut lähinnä virkattua sitä, mutta siihenkin sen on sopinut oivallisesti. :)

    Täytyy kyllä sanoa, että en malta odottaa mysteeriä! (No, oon kyllä aina ollut kaiken suhteen kovin malttamaton. ;) )

    Jo ihan näin kahden päivän perusteella täytyy sanoa, että ihana joulukalenteri, kiitos tästä! :D

    (ravelryssä myös alarwyn)

    VastaaPoista
  71. Mie tykkään Väinämöisestä hurjasti, siitä syntyy tasaista jälkeä ja ei ainakaan mua kutita kaulallakaan. Oon neulonut siitä Vendela sukat (värinä kurpitsa) ja Color Affect-huivin (väreinä Ärjy, Farkku ja Eiku(=laguuni)).
    Vakaa aikomukseni on neuloa mysteerisukat, vaikken arvonnassa voittaiskaan (en tosin ole varma teenkö sit Väinämöisestä, mut pitää katella)
    JossuP olen myös ravelryssä.

    VastaaPoista
  72. Väinämöiseen olen törmännyt neuleblogeja selatessa. Kokeilemaan en ole vielä päässyt mutta kyseinen lanka kiehtoo suuresti. Väreistä Villiviini tuntuu sopivan tämän hetkiseen mielentilaani :-)
    Ja lupaan neuloa mysteerisukat jos tämä ihana palkinto osuu omalle kohdalle!

    VastaaPoista
  73. Väinämöinen on minulle vain nimeltä tuttu ja Villavyyhdissä hiplailtu lanka. Mielelläni mysteerisukat siitä neuloisin.

    Ravelryssä olen asteri

    VastaaPoista
  74. Väinämöinen on minulle täysin tuntematon lanka. Haluaisin kokeilla sitä perinteisiin sukkiin.o

    VastaaPoista
  75. Oi, ihana arvonta =) Väinämöinen on tuttu lanka entuudestaan ja värimaailma miellyttää silmää. Mysteerisukkiin en taida nyt ehtiä repeämään, mutta jotkin sukat langasta varmastikin tulisivat.

    Ravelryssä olen dianthus80

    VastaaPoista
  76. Oi, ihania lankoja, joista opiskelijana saa vain haaveilla. Haluaisin paijattavaksi ja hyllyyn näytille noin nättejä ja arvokkaita lankoja ja vasta pitkän pohtimisen jälkeen neuloisin niistä jotain ihanaa. Olen siis vain nähnyt kuvia noista ihanuuksista ja lukenut, koskaan en ole päässyt silittelemään, että tietäisin minkä tuntuisia ne ovat. Pakkohan niiden on olla ihania!

    Ravelryssä olen RosalieElisa

    VastaaPoista
  77. Eipä ole tuttu lanka vielä.. :) Sukat siitä olisi todella kiva tehdä, kivan näköistä lankaa kun on! :)
    minuhno@gmail.com

    VastaaPoista
  78. Väinämöisestä on valmistunut yksi pari cookiea:n Pointelle-sukkia, ja nyt on puikoilla iskälle joululahjasukat. Jos onnetar suosii, voisinpa vaikka pitkästä aikaa kokeilla kirjoneuletta, kun on väritkin valmiiksi valittu:) sohvi86

    VastaaPoista
  79. Yhden sukkaparin olen neulonut ja tykkäsin langasta valtavasti! Varmasti neulon langasta jatkossakin, mutta värien äärellä iskee aina valinnan vaikeus - tällä hetkellä ei siis ole jemmassa kyseistä lankaa. kinnas

    VastaaPoista
  80. Koitetaanpa arpaonnea :-) Väinämöistä on jemmassa vyyhti värissä Jalo, mutta vielä en ole raaskinut sitä neuloa.

    Ravelryssä mmmorko

    VastaaPoista
  81. Väinämöinen langasta olen kuullut,vaan en ole saanut vielä neulottavaksi asti.
    Tuo punainen on ihana ja jos arpa onni sattuis kohdalle ,tekisin mysteerisukat.
    Tyttik.
    tyttiklemetti@luukku.com

    VastaaPoista
  82. Olisikohan yhdet kirjoneulelapaset olleet kesken Väinämöisestä jo jonkin aikaa. Sukat varmasti tekisin ja paras väri on ollut mielestäni se sinisävyinen, Valaanlaulu tms. Noita värejä en livenä ole tainnut nähdäkään mutta näyttävät kyllä kovin kauniilta.

    VastaaPoista
  83. En ole Väinämöistä koskaan neulonut, olisipa kiva päästä kokeilemaan...sukat varmaan tekisin
    Ravelryssä hanhan

    VastaaPoista
  84. Väinämöinen on vielä testaamatta ja mieluusti siitä sukat värkkäisin :)
    Susu/Kässähöperön päiväkirja
    kassa.hopero@gmail.com

    VastaaPoista
  85. Ei ole tullut Väinämöistä koskaan vielä neulottua, mutta pelkkiä kehuja olen kuullut, joten olisihan se kiva kokeilla sitäkin lankaa. Värikarttaa kävin tutkailemassa, ja niistä kaikista upeista väreistä ehkä kaikkein upeimmat olivat salaatti, kurpitsa ja ärjy. Mutta nuo arvottavatkin ovat aivan ihania. Mysteerisukkaprojekti kuulostaa muutenkin tosi ihanalta, aivan varmasti tulee ne sukat jostakin langasta neulottua. :D Mukavaa joulun odotusta Sinulle! :)

    -Veera-

    VastaaPoista
  86. Mulla on lankaa musteensinisenä ja se on ihaninta ikinä, en henno vaan neuloa siitä mitään! Mysteerisukka muuten kiinnostaa myöskin, toivottavasti ehdin osallistumaan. Kiva tää sun kalenteri! (jos onnetar suosii niin ravelrysta saa kiinni nimellä handepande)

    VastaaPoista
  87. Kolmas yritys. iPad kiusaa.

    Väinämöistä yksi oranssi ketä odottamassa palmikkosukaksi neuloutumista. Pelkkää hyvää olen kuullut ja värit on herkkuja. Jos voitan, teen voitosta mysteerisukat.

    Ravelryssä olen Oranssi

    VastaaPoista
  88. Yhden kerän Väinämöistä olen erehtynyt ostamaan ja sitä neuloessa alkoi kamalasti mieli ostaa lisää. Ne värit on vaan niin kauniita. Yhdet sukat olen siitä saanut neulottua ja ne on nyt lempisukkani.
    Ravelryssa olen lankakeiju.

    VastaaPoista
  89. Väinämöisestä en ole ikinä neulonut mitään. Se vaikuttaa kivalta langalta, mutta se ei oikein sovellu opiskelijabudjetille... Jos voitan arvonnan saan kivemmat mysteerisukkalangat :3

    Raverlyssa olen myös mewii

    VastaaPoista
  90. Väinämöistä olen ihastellut vain blogien kautta, nyt myös hypistellyt Vihreässä vyyhdissä. Jos voittaisin, niin neuloisin mysteerisukat!

    VastaaPoista
  91. väinämöistä en ole kokeillut, mutta olen kyllä innokas kokeilmaan, tekisin ainakin sukat siitä!

    x_unrated at hotmail.com

    VastaaPoista
  92. Väinämöistä en ole vielä hankkinut, Pohjan Akkaa on yksi vyyhtiä. Olen kyllä hiplaillut lankoja monta kertaa ja tykkään monista värikartan väreistä. Vilja ja Ärjy kiehtovat eniten, myös Sammal on hieno.

    VastaaPoista
  93. En ole tutustunut vielä Väinämöiseen. Haluaisin kyllä tutustua ja siksipä osallistun arvontaan.

    VastaaPoista
  94. Muutaman kerran olen hypistellyt Väinämöistä lankakaupassa ja sitä olisi mukava päästä kokeilemaan. Olen neulonut aiemmin Tuulian langoista Vellamoa, ja tykkäsin sen värin elävyydestä kuin hullu puurosta. Omiin jalkoihin neuloisin Väiski-sukat mieluiten hämystä, munakoisosta tai laguunista.

    Nuoska (ravelryssä)

    VastaaPoista
  95. Mulla ei ole kokemusta Väinämöisestä vielä. Lempivärit violetti, punainen, oranssi, vihreä.

    VastaaPoista
  96. Väinämöistä kertynyt varastoon useampikin vyyhti, siinä kun on niiiiin ihanat sävyt! Kurpitsasta olen neulonut huivin, viljasta sukat.
    Villitsilmukat Ravelryssä

    VastaaPoista
  97. Ei ole minulle ennestään tuttu lanka. Kiva olisi kokeilla.
    Raveldyssä TuulaHH

    VastaaPoista
  98. Yksi Ärjy odottaa hyllyssä sopivaa aikaa ja paikkaa. Eikä haittaa vaikka odottelisi kauemminkin, sehän on kuin karkki! Valaan laulu ja Sitruuna ovat seuraavina ostoslistalla. Mysteerisukkaan osallistun varmasti, jos vain joululahjavalmistelut antavat myöten. Ja nehän antavat :D

    villakaniini@gmail.com

    VastaaPoista
  99. En ole Väinämöistä vielä kutonut mihinkään vaikka sieluni silmin olen lankahyllyssä hypistellessäni nähnyt niistä syntyvän mitä ihanimmat kirjoneulesukat. Voi kun osuisikin kohdalleni tämä niin pääsisi koittamaan!

    VastaaPoista
  100. Ei ole Väinämöinen tuttu lankana - vielä :D . Valaan laulu olisi värini ja nimikin sillä niin kaunis ! anneaulikki@gmail.com

    VastaaPoista
  101. Väinämöinen on mulle vielä uusi, tuntematon tuttavuus mutta varmasti hankin sitä ensi vuoden aikana (ellei nyt onnetar suosi!). Haluaisin tehdä sukkia, kauniita sukkia. Ehkä Keksi-tädin ohjeilla. Hämy ja muste ja valaanlaulu ja kahvi ja vilja ja ja ja on ihania!

    Tui oon ravelryssä :)

    VastaaPoista
  102. Enpä oo Väinämöiseen aiemmin tutustunut, oikeastaan kaikki suomalaisten värjäreitten ns. Ihku-langat on vielä jääneet hyllyyn, mutta pikkuhiljaa niitäkin haluaisin kokeilla. Väreistä ei aavistustakaan, en uskalla mennä kurkkimaan lankakarttaa ettei tilaus vaan lähde :D
    Ravelryssä HeiniK

    VastaaPoista
  103. Mukana arvonnassa! Väinämöinen vielä tunetmaton, Louhittaresta värissä krookus on tulossa just pipo. Ihana lanka neuloa!
    T. Jonna12(ravelry)

    VastaaPoista
  104. Mukana! Väinämöinen on tuttu lanka, tykkään siitä tosi paljon! Oon tehnyt sukat ja käyttänyt sitä huiviin toisena lankana. Muutama vyyhti laatikossa onkin odottamassa, että niistäkin jotain tulee. Väreistä tykkään hmm... varmaan lähes kaikista, paitsi vaaleanpunaisista. :)

    Ravelryssä Morkki

    VastaaPoista
  105. Ihana arvontayllätys! Olen messuilla huokaillut Väinämöisen upeitten värien äärellä, mutta ostamatta on vielä jäänyt. Vilja ja Kurpitsa ovat väreistä ehkä eniten mieleen, mutta kaikkihan ne on hienoja. Pidän peukkuja itselleni ;)

    VastaaPoista
  106. Voi kun mä haluaisin kokeilla Väinämöistä! Sukathan siitä varmaan tulis, tai joku kiva huivi. Ihania värejä joka tapauksessa löytyy useita, esim. sahrami tai hämy.

    Niin, ja löydyn myös ravelrysta.

    VastaaPoista
  107. Väinämöistä en ole koskaan neulonut, mutta hiplannut useamman kerran siinä Lumoavan Langan korissa. Oranssin ystävänä Kurpitsa on väri, joka on minulle eniten huudellut, mutta on jäänyt toistaiseksi rauhaan.

    Ravelryssä iiduliinu. Mukavaa joulun odotusta!

    VastaaPoista
  108. Tuo lanka ei ole tuttu. Tai sillä tavalla tuttu, että olen monissa blogeissa lukenut esim. työn jälkeen, että käytetty Väinämöisen lankaa. Se on jäänyt mieleen, mutta käsissäni en ole pidellyt.
    Minua himottaisi VADELMA- väri.
    Voi, kun onni potkaisisi...
    Minä en oikein tiedä mitä siitä voisi tehdä? Huvin? Sukkia? Onko se liian arvokasta sukkiin? Minun pitää ruveta tutkimaan nyt, että mitä siitä voisi tehdä?

    VastaaPoista
  109. Väinämöinen lanka ei ole tuttu. Olisi kiva tutustua.
    Raverlyssä: foibe

    VastaaPoista
  110. Joka kerta Lumoavassa Langassa käydessä tulee Väinämöistä hiplattua, mutta vielä ei ole mukaan tarttunut kun en juurikaan sukkia kudo. Tosin mysteerisukkaa ajattelin kokeilla kun tarvin treeniä kirjoneuleessa.

    -Rhian (tällä nimellä löytyy myös Ravelrystä)

    VastaaPoista
  111. Väinämöisestä on just valmistumassa Tuulian Nurkkakunnan sukat, väreinä Muste ja Oliivi, niitä jää vielä reilusti, joten ajattelin tehdä mysteerisukat ko. väreistä. Paitsi jo arvontaonni suosii, tänään on minun synttärit, jospa se toisi onnea :)
    Ravelryssä Minskuli

    VastaaPoista
  112. Ostin ensimmäiset Väinämöiset käsityömessuilta, puikoille ei ole vielä päässeet.
    Mukavan tuntuista lankaa, ovat hiplattavana tuossa piirongin päällä.
    Mieluisimmat värit kaikki vihreät.
    Ravelryssä Nonna67

    VastaaPoista
  113. Väinämöisen nimen olen joissain blogeissa nähnyt mutta itselle ihan uusi ja outo. Enkä tiedä edes mitä värejä löytyy. Joten oispa onnea mulla.
    S-posti:pirena56@gmail.com

    VastaaPoista
  114. Väinämöisestä en ole koskaan neulonut mitään, enkä ole päässyt koskaan "livenä" näkemäänkään. Kuullut olen kyllä langasta. Mukava olisi kokeilla mysteerisukkaa :) Arvonnassa siis mukana.

    VastaaPoista
  115. Väinämöistä olen hiplannut kaupassa ja ostanut toisille annettavaksi. Omaan stashiini sitä ei vielä ole eksynyt.

    VastaaPoista
  116. Väinämöinen on ihan uppo-outo lankaihanuus. Kaikki punainen käy, sahrami, villiviini, tomaatti, tiili sekä daalia. Voi ihaneita värejä. Noista voisin tehdä sukat tai vanttuut. Sukat ehkä nyt ois enemmmän tarvekartalla.

    VastaaPoista
  117. mufankoppeli (Ravelryssa)2. joulukuuta 2012 klo 21.24

    Mä olen tehnyt Väinämöisestä sukkia, kämmekkäät ja huivin. Ei siis kutita kaulassakaan, ainakaan mua. Suosikkiväriä on vaikea päättää, mutta ehkä Aurinko. Ja Tammi, josta huivin tein, on myös aika ihana.

    VastaaPoista
  118. Väinämöinen on vielä kokeilematta, sukkia on mukava neuloa ja langan värit on mieluisat. Toiveikkaana siis osallistun arvontaan! Olen Ravelryssa MalluT

    VastaaPoista
  119. Väinämöinen ei minulle ole tuttu lanka. Lapasia pitäisi tehdä seuraavaksi, joten lanka kuluisi niihin. t.lv

    VastaaPoista
  120. Pari vyyhtiä Väinämöistä odottelee lanka-arkussa mutta vielä en ole ehtinyt lankaa neulomaan. Nämäkin värit miellyttävät silmää kuten kai kaikki muutkin Väinämöisvärit :)

    VastaaPoista
  121. Olen kutonut Väinämöisestä eriparisukat tyttärelle. Tytär valitsi langat ja suunnitteli värityksen ja halusi mukaan myös vähän glitteriä. :) Kuvia löytyy täältä: http://mustikkajatyrni.blogspot.fi/search/label/sukat

    VastaaPoista
  122. Moi!

    Väinämöinen ei ole tuttu lanka, mutta vaikuttaa oikein ihanalta vaikkapa Julia Muellerin sormikkaisiin. Ihanin väri on juuri tuo joulu tai sitten tomaatti :)

    VastaaPoista
  123. Hankin ensimmäiset Väinämöiset varastooni syksyn käsityömessuilta. Vielä en ole niistä neulonut, mutta sukkia on suunnitelmissa. Värit on ihania! Ravelry: Fresas

    VastaaPoista
  124. Väiskiä löytyy neulottuna huivina (color affection) ja parina keskeneräisenä (köh) sukkaparina. Hopea on upea väri.

    VastaaPoista
  125. Voj eiiii! Väinämöinen on vieras sankaruus, mutta ehkä pyörtyisin onnesta jos saisin tämän myötä tutustua ^____^ Värikartta oli myös häikäisevä, oivoi...

    VastaaPoista
  126. Itse en ole neulonut, mutta minulla on yhdet sukat vaihdossa saatu. Ihanat ovat käytössä. Lempivärini olisi tomaatti tai kurpitsa, vaikka kyllä tuo joulunpunainenkin on todella kaunis.

    VastaaPoista
  127. Vielä ei ole omakohtaista kokemusta Väinämöisestä, mutta jossain vaiheessa Louhittaren luolan langat varmaan tulevat kokeiltavaksi, sen verran ihanilta vaikuttavat. Väinämöisestä voisin ajatella tekeväni vaikka sukat, huivin tai sormikkaat.

    Avellania (ravelryssä)

    VastaaPoista
  128. Vellamoa on varastossa kesähuiviin, mutta Väinämöistä olen vain kaukaa ihaillut. (Nyt ei taas kirjautuminen onnistunut, olen Ravelryssa nimimerkillä Outa.)

    VastaaPoista
  129. Ei ole tuttu lanka, blogissasi siitä ensimmäisen kerran luin. Nyt tuli mieleen, että kolmiohuivi, jollaista en ole koskaan tehnyt, olisi kiva tehdä.

    VastaaPoista
  130. Väinämöinen ei ole tuttua lankaa, ainakaan vielä :). Huivin varmasti tekisin. Keltainen on lempivärini joten sahrami tai antiikki on valintani.

    VastaaPoista
  131. Ei ole tuttua lankaa, mutta olisi ihana kokeilla... :)

    VastaaPoista
  132. En ole vähään aikaan harrastanut käsitöitä ja Louhittaren langat ovat tuntemattomia, mutta Väinämöinen vaikuttaa hienolta sukkalangalta. Kaikki värit ovat hienoja, mutta tuo hopea ja joulu ovat nyt niin ajankohtaisia, aivan parhaat.-Hippu- hippu@outlook.com

    VastaaPoista
  133. Varastossa monta kerää odottamassa inspistä. Ruoste on aivan ykkönen värikartasta!

    VastaaPoista